Nydelige hunder

torsdag 20. oktober 2011

Konkurranse nærmer seg

Først en god nyhet: Fikk svar på AD røntgen og Nico er Fri, AD A! Super nyhet så nå er vi ferdig med røntgenstyret for denne gang og jeg sitter med en hund som er HD og AD fri (A) og ingen anmerkning på rygg :) Det kan ikke bli bedre enn det!

Så til en dårlig nyhet. Jeg har prøvd å laste opp lydighetsfilmen flere ganger, den trenger 2 timer på å bli lastet opp på youtube (kanskje grunnet dårlig gammel pc) og så begynner youtube behandlingen og alt stopper seg. Men jeg skal prøve igjen å se om jeg får det til :) Så bare følg med så får vi se om jeg får opp LP filmen fra debuten i klasse 2.

I mellomtiden så nærmer konkurranse seg nok en gang. Førstkommende søndag 23. oktober er det lydighetsstevne i Trondheim :) Arrangør er Nidaros brukshundklubb. Det blir spennende å se, hvordan det blir. Vi trener for fullt her hjemme, men ikke så enkelt når været er slik det er. Ute er det pøsregn og hagl, vind og kalt. Ikke noe som gjør en motivert for trening akkurat. Men men, vi prøver å utnytte oss av oppholdet de gangene det slutter å regne/hagle. Vi har kjørt gjennom ruta et par ganger i går og på tirsdag :) Og ellers kjørt på med fvf, stå under marsj, dekk under marsj og avstandskommandering... Han er litt skiftende syns jeg, han er ivrig og glad. Men et par ganger har han "glemt" hva dekk under marsj er, ikke vært god på avstandskommanderingen. Så vi får se. Ellers så håper jeg å lage meg et hinder så jeg kan få trent hopp over hinder, han er jo egentlig trygg på den øvelsen altså. Men i og med at han nullet på den sist gang så kan det være greit å kjøre gjennom den :)

Så noen bilder fra oktober :)
Full speed...
Bronto i full fart i skogen. Litt ekstra trening når de absolutt skulle leke frem og tilbake over disse trærne :)

Geniale uttrykk!








Fra og med neste uke så må vi vell  bare trå til med noen skikkelige turer :) Få slitt ut Nico fysisk mer enn mentalt, få tilbake skikkelig muskelmasse i fronten. Vi har trossalt kjøpt oss trekksele fra Non-Stop så vi må starte skikkelig bruk av den også. Så går det nok fort å få bygd noen muskler ;)

Har flere ting på planen fremover:
23 oktober: Lydighetsstevne
12-13 november: Utstilling på Orkdal (orkdal hundeklubb)
26-27 november: NKK Lillestrøm (Dogs4All) :) Har meldt på utstilling, og skal vurdere om jeg skal melde på LP også etter søndagen.

2 kommentarer:

  1. Lykke til med lydigheten i morgen. (Følger med i spenning) Husk å ha det gøyt!

    SvarSlett

Følgere