Nydelige hunder

torsdag 4. august 2011

Ferdselsprøven nærmer seg

Ferdselsprøven er bare en uke unna, tiden går alt for fort må jeg si. Men det er kanskje like greit?


De fleste øvelsene begynner å sitte sånn noen lunde nå :) Unntatt at Nico har begynnt å blande sammen sitt og dekk under marsj, med at han dekker på både sitt og dekk. Men det må vi prøve å få delt opp den neste uken, jeg har nemlig trent kun dekk under marsj. Og en trening trente jeg begge deler omhverandre og det skulle jeg ikke gjort, det er jo oppskrift på forvirring. Så Nico kan ikke noe for det stakkars!

Lineføring går fint, må få inn rompa hans der! Men det får vi arbeide med etter ferdselsprøven, det er ikke noe jeg orker å få til nå den siste uka :) Fokus den siste uka blir dekk under marsj, sitt under marsj, venstrevendig og utholdenhet. På ferdselsprøva skal vi nemlig gå 50 skritt rak frem, helomvendig, så 10 skritt hurtig, 10 skritt sakte og 30 skritt vanlig. Høyrevendig 15 skritt +++++ :P jeg har ikke pugget programmet enda! Så det er også noe jeg MÅ gjøre. hehehe :) Men det må jeg da klare?

Midt oppi dette er en eksamen. I medikamentregning... Som jeg MÅ bestå! Den er på tirsdagen 9 august, så har begynt lesinga... Eller skal jeg si regninga :) Så håper å bestå den, og likevell ha tid til å trene litt hund. Bør ha et par økter daglig frem til torsdag hvertfall.

I morgen kjører jeg til Molde igjen. Tar med begge hundene i bilen og åker avsted :) Så da tenkte jeg at jeg også kunne utnytte meg litt av at det er en BY. Gå litt i byens gater både lørdag og mandag/tirsdag skader ikke? Og er nok bra i forhold til ferdselsdelen av ferdselsprøva? Vil jeg tro... Så tar jeg kjøreturen tilbake til Aure igjen på tirsdag etter eksamen, litt ut på kvelden :) Når vi likevell snakker om Molde så blir det nok hundetrening på romsdal hundeklubb på mandag. På tide!!! Da skal jeg fortsette å trene mot ferdselsprøva :) Kanskje ta for seg lineføringa/FVF og kanskje prøve dekk under marsj? Og så tenkte jeg å "kidnappe" 4 personer til å stå i firekant slik at vi får øve på dette EN gang før vi skal til pers :)

Krysser fingrene for bestått ferdselsprøve og tittel på Nico :D BH Lovinda's Johnny Cash!

Ellers så gjør vi nå lite da! Nico var uheldig i går og kuttet seg opp :( På den puta bak på foten... Har renset det, bandasjert det og håper det kan gro ganske mye på 1 uke. Og krysser fingrene for at jeg får lov til å ha på bandasje på selve prøven...

Såret i dag! :) klippet av en løs hudflik... Jeg har nå vasket det med grønnsåpe, tatt på pyriseptsalve og bandasjert det!

Et bilde fra i går rett etter hendelsen :/ Det blødde MYE!!
Nytt bilde fra i gårkveld. Spylte av blodet og litt slikt... :/ Der er hudfliken fremdeles på! Jeg trodde det var et kutt, men han har skrellet av huden... Men såret ser fint ut og skal holde det rent og tørt :)

1 kommentar:

  1. For en uheldig hund du har:) Lykke til med både eksamen og prøven:)Hilsen Zebra

    SvarSlett

Følgere