Nydelige hunder

mandag 14. februar 2011

Debut i Lydighet 6. Februar

Som noen kanskje har fått med seg så debuterte jeg forrige helg i lydighet kl1 med Nico Smile Jeg har nå grudd meg i 2 uker nesten og var litt nervøs kan man si. Men da var jeg egentlig ikke så veldig nervøs lengre, bare litt i starten.

Vi stod opp kl 7 og gidde Nico halvt måltid og liten luftetur, jeg valgte å ikke la han springe fra seg slik som jeg i utgangspunktet hadde tenkt Smile
Jeg hadde hatt litt problemer med å sove om natten, pga spenning eller sykdom? Hvem vet?

Men vi troppet hvertfall opp i Træffhuset (molde) kl 08.25. Der var det ganske tomt kan man si, jeg skulle i ringen kl 9. Så klokken 08.40 ca så tok jeg Nico inn i hallen og varmet han opp med enkel kontakttrening ++. Det dumme var jo det at de selvfølgelig var litt forsinka og oppvarmingen var ferdig 10 minutter før vi skulle inn i ringen Nico er ganske vimsette for tiden så det å vente utenfor ringen mens andre folk og hunder romsterte rundt oss ble litt stress for Nico... Så jeg puttet han i tøyburet! Da fikk jeg selvsagt beskjed om at NEI, jeg skulle i ringen nå

Gikk oppover ilag med 3 andre hunder som også skulle delta i klasse 1 (golden, BC og tervuren!) og satte Nico i utgangsstilling... Dommeren pratet og pratet og Nico begynnte selvsagt å bli rastløs og syte litt Razz hehe!

Dette er resultatet (karakter, poeng og en liten kommentar fra meg):

Norsk Belgisk Fårehund Klubb Møre Og Romsdal.
Molde, 6/2-2011
Nr Øvelse Karakte
Poeng Kommentar
1

Visning av tenner
9 9 Meget
tilgjengelig og glad hund.Hoppet på dommeren Smile
2 Fellesdekk
2 minutter
9.5 28.5 La seg over på
skinka.
3 Lineføring 8.5 25.5 Blokkerte
meg i en venstrevendig, samt bremsetmed båndet en gang eller to.
4 Dekk fra holdt 9 18 Litt
treg neddekk.
5 Innkalling fra
sitt
7.5 15 Måtte
dobbeltkommandere, ropte for lavt førstegangen.
6 Stå
under marsj
9.5 19 Tok etekstra
skritt etter gitt kommando.
7 Fritt
hopp over hinder
8.5 17 Stryker borti
hinderet med fremfoten.
8 Kontroll
over hund på avstand
7.5 15 Litt
treg i sitt og dekk, samt en dobbeltkommando.
9 Helhetsinntrykk 7 21 Brukte
litt mye halsbåndet til å holde i/ta han med meg.
10 SUM
POENG


168 poeng

Dommer: Elisabeth Isaksen

Premie: 1
Nr i klassen: 2
Opprykk
til kl2.


Ellers er jeg ganske fornøyd med hele greia Smile Ting gikk over all forventning! Nico pep mer enn forventet, så denne må jeg arbeide med. Man får jo trekk for lyd høyere opp i klassene. Og jeg kan endelig rette blikket mot øvelsene som hører til klasse 2

Fikk noen til å filme hele greia med mobilen min Smile Det er litt uklart av og til, og jeg redigerte bort dette mellom øvelsene... Fellesdekk er heller ikke med! Hehe Øvelsene er i samme rekkefølge som ovenfor! PS! På hopp over hinder-øvelsen så ser dere dommeren der. Hun glemte seg og skulle til å kommandere meg i de GAMLE reglene Razz Var liksom DASK i hodet da hun bare "oiii, sorry!".

1 kommentar:

Følgere