Nydelige hunder

søndag 9. oktober 2011

Frisk og rask

På fredag fikk jeg en gladnyhet :) Vi har fått svar på HD-røntgen og min kjære Nico er HD A!! Jeg ble så glad at dere aner ikke. Dette var det jeg hadde gruet meg slik til å så er han fri... Yes! Så da er det bare å vente på svar fra AD-røntgen også. Det kommer sikkert ikke før neste fredag. Men må si de overasker. Røntget Nico på onsdag, nkk mottok bildene på torsdag og fredag fikk jeg svar. Må være ny rekord eller noe?

Ellers så har jeg nå reist tilbake til Aure og skal være her i 7 uker. Litt godt er det jo også, endelig ha begge hundene hos meg til enhver tid. Nico har noen å leke med daglig. Herlig! Men samtidig kjenner jeg at jeg gruer med litt til 7 uker praksis i sykehjem. Det kan bli tungt, men håper det blir interessant også. Håper jeg lærer mye nytt innen eldreomsorg og demens. Samtidig skal jeg holde miljøforedrag på sykehjemmet, så det er bare å skrive å se hvordan det blir. Huff, jeg som hater å snakke muntlig å greier. Men man må vell bare gjennom det?

I går tok vi fatt på bilturen fra Molde til Aure. Over fjellet var det kommet litt snø, men heldigvis var veien bar siden jeg hadde sommerdekk på bilen. Turen gikk fint og jeg tror vi var gjennom alle årstidene med sol, regn, hagl og opphold. Rakk akkurat ferga og vell hjemme var det bare å laste ut av bilen mens hundene lekte som villmenn på plena. Desverre har plena fått seg en trøkk pga alt regnet som har kommet nå i det siste, så nå er plena hardt banka av hundepoter og full av gjørme. Så det blir slutt på hundelek på plena for en stund, det betyr vell bare at vi må gå opp i skogen for å leke oss.

Ellers så har vi hatt litt pause med lydighetstreninga, men med bare 2 uker til neste lydighetsstevne så må vi vell begynne på igjen for fullt fra og med i morgen tenker jeg. Jeg vil da ta for meg de samme øvelsene som sist gang, men vil selvsagt også fokusere litt ekstra på de øvelsene vi fikk null på sist gang. Selv om dette er øvelser han KAN godt. Men man må vell bare pirke litt ekstra. Først av alt må jeg bygge meg et hinder å bruke i treningen min :) Det må jeg da klare? hehe! Så blir det gjennomkjøring av ruta, innkalling med stå og apportering. Men ikke i dag, været er aaalt for dårlig *puh*

Så noen bilder fra i går :) To glade hunder!!
Brontogutten!
Mistenksomt blikk
Skitten neeei???
Som dere sikkert skjønner utifra bildet så vasket jeg begge hundene i går! :)

Og i morgen looover jeg å legge ut filmen av LP-stevnet forrige helg!! ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere