Nydelige hunder

mandag 3. oktober 2011

LPstevne, klasse 2 debut

Da kommer endelig bloggen for helgen som var... Jeg er litt treg, og jeg hadde igrunn planer om å ha med video på denne bloggen fra LP-stevnet på lørdag. MEN Marie tok med seg videokameraet mitt ved et uhell så desverre blir ikke videoen postet i dag :) Men men... Den kommer! Onsdag får jeg kameraet mitt...

Lørdag 1 oktober... Klart for LP-stevne og debut i klasse 2. Jeg har hele veien bekymret meg for tre øvelser... nemlig fellesdekk, fremadsending til rute og apportering.

Vell, dette skulle nemlig ikke bli problemet vårt... Vi startet med å gå inn i ringen, Nico startet allerede da å syte fordi det trossalt var andre hunder innefor en radius på et par meter. Og alle hunder i nærheten er en potensiell lekekamerat... Så det så *ler*

Stilte oss opp og klar for fellesdekk, og kommanderte ned i DEKK! Han seeg halveis ned, i stede for bli så sa jeg "dekk" en gang til før jeg gikk. Og tenkte "faen, han la seg ikke helt ned. NÅ bryter han!" gikk bak skjulet ilag med de 2 andre som stilte klasse 2... Etter en liten stund (kanskje 1/2 minutt) sier dommeren "en hund har brutt" og tanken kom i hodet mitt "Å nei, er det min?" og så får jeg svaret om at det er en SORT hund... Ikke min *puh* Og da tiden var uten så lå han der, lille klompen min. I DEKK og helt rolig... Gikk tilbake, måtte kommandere han opp i plass 2 ganger, noe dommeren ikke merket tydeligvis. Dommeren er av det snille slaget, så hun var så imponert over hundene som ble liggende. Den hunden som brøt hadde vært å snust på hunden ved siden av Nico, og Nico hadde nesten satt seg opp og vurdert situasjonen MEN hadde seget ned i dekk igjen. Så hun syns de fortjente 10...

Så ut en tur av ringen å belønne før vi sprang inn igjen... Fri ved fot stod for tur og jeg følte det gikk kjempefint :) Han gikk vendingene fint også og vi fikk 10... Som sagt en snill dommer :)

Så til de tre nullene... Da på dekk under marsj der han valgte å STÅ i stede? Tullehunden, han som har vært trygg på denne og klaska i bakken hver gang. Neida, tulle det til HER *ler* Jaja! tar den neste gang.
Hopp over hinder med sitt... Jeg sier "hopp" og bikkja går RUNDT? Hallo. Dust jeg sa HOPP liksom :) men men...
Og avstandskommandering der han kombler hjernen fullstendig ut. Så jeg kunne ikke annet enn å LE av han. Dommeren også som var totalt sjarmert i senk...

Alt i alt ble det 130 poeng ved dommer Barbro Myrseth Gjerde. veldig grei dommer som jeg likte utrolig godt...

Ting jeg må lære meg derimot? Det er å stole på hunden min. jeg tror det at jeg er litt små nervøs samt ikke stoler 100% på han gjør at jeg demper han gjennom konkurransen. Ubevisst selvsagt... En annen ting er jo at de hadde glemt å satt opp ruta og da ble det dautid på oss som IKKE er bra. prøvde å holde koket oppe, men sannelig ikke lett altså.

Men bedre lykke neste gang :) Som forhåpentligvis blir 23 oktober i Trondheim... Vi klarer bedre om vi begge to er på nett!

Så noen bilder fra LP, noen bilder tatt av Marie (og Ylva som var med for miljøtrening) og andre tatt av Liz, så er det også noen som er tatt av Ann Kristin fra Kennel Shandor:

Ankommer området med en giret hund! 


Tre hunder i fellesdekk med skjult fører

Stå under marsj
Fri ved fot
Belønner gutten!
Ligger pent i dekk
Han hoppa tilbake over hinderet i det minste...
Full fart ut til apporten
Og en tregere retur!
Innkalling med stå... Eier kommanderer for SENT!
Fremadsending til RUTA!
Så et par bilder fra ETTER konk :) Vi kosa oss med litt mer konkurranse før vi dro hjem..

Nico og Ylva har blitt GODE venner...
Ylva var skikkelig flink den dagen, og var veldig trygg på Nico også. Flinke bisken det!
Smiske smiske... Se på MEG!
Søteste Ylva!
Får vi maten nåå??
Vi med selskapshunder MÅ da få lov til å ha de på fanget vell??
Ylva så liten at hun nesten ikke vises...
Og Nico har en ekkel eier som setter denne STYGGE paraplyen på hunden sin... Haha, Nico lot det stå til, fortalte meg akkurat hva han syntes om paraplyen. men roa seg fort da *ler* Se dette blikket bare:
Ja såå skal dere få se poengfordelingen kjapt :)

Fellesdekk m/skjult fører 2 min - 10
Fri ved foten - 10
Dekk under marsj - 0
Innkalling fra sitt med stå - 8
Stå under marsj - 10
Fremadsending med stå - 10
Apportering - 10
Fritt hopp over hinder m/sitt - 0
Avstandskommandering - 0
Helhetsinntrykk - 7
Totalt poengsum 130

Premie: 3
nr i klassen: 2

Vi ble hvertfall ikke dårligst :D
Så kommer det video av konkurransen senere en dag :D :D Når jeg får kamera!

Skriv GJERNE kommentarer!!

4 kommentarer:

  1. Graturlerer med en kjempebra debut! For noen knallgode karakterer. Lykke til med neste start

    SvarSlett
  2. Grattis jeg synes dere gjorde det bra, og du er tøff som gjør det:) Lykke til videre

    SvarSlett

Følgere