Nydelige hunder

fredag 6. mai 2011

Tur på Tusten

Vi startet dagen med en liten LP-økt på plena med fokus på innkalling med stå, og det gikk sånn akkurat passe :) Så tok vi turen til fjells.

Syklet 5 km først før vi parkerte sykkelen og gikk med godt mot, trekksele og magebelte opp mot Tusten. Det er ca 4.5 km en vei for å komme til toppen så vi travet ivei, Nico drog godt så jeg fikk god drahjelp heldigvis. Han var ute i grøfta og drakk et par ganger, spiste litt snø når vi kom over snøflekker og var i godt humør hele hunden.

Utsikt mot toppen når vi står på bunnen! :) Det hvite bygget til høyre er vårt mål!
En veldig fornøyd prikkegutt!
Halvveis oppe er vi nå og ser toppen nærmer seg! Og Nico syntes det var litt varmt for trekking så vi trengte en bitteliten pust i bakken for å ta bilder.
Litt lengre mot toppen lå det fremdeles SNØ! Til Nico's stooore glede, han elsker jo snø. Det kan både spises, bades i og lekes i. Kan det bli bedre?

Jeg har den mest distrè hunden noen sinne... Han gikk i trekksele og travet fint foran meg, så ser jeg noe på bakken og akkurat i det Nico TRAMPER på det så ser jeg at det er en ORM!! Hallo mr. prikkegutt... Våkne opp da, så jeg skvatt jo til og hylte og spurtet forbi den og drog Nico med meg. Han skjønte jo ingenting. Såg over alle ben og heldigvis var han ikke blitt bitt til tross for at han trampet oppå selve ormen som freste til :)

Så ble jeg brått litt modig og gikk nærmere den sinte skapningen, eller redde som den sikkert var! Knipset litt bilder, og flyttet den ut av veien med en pinne. Modig ja? *imponert*

Her er den flyttet ut av veien og den gjemmer seg under snøkanten...
Ormen er egentlig en ganske fin skapning om jeg får si det selv :) Søte dyr, så lenge de ikke biter meg så har jeg null nix imot dem. Men var litt stresset, og en slik liten orm er vist vanskelig å få skarpt hodebilde av...
Så jeg knipset litt ivei og kom på at jeg hadde Nico i "sitt og bli"-kommando 4 meter borte... :) Må jo sørge for at nysgjerrigprikken ikke oppsøker slangedyret. Så jeg knipset bilder og fikk 2 gode (de to øverste her) og gikk videre!! :)

Så kom vi jo endelig til toppen hvor jeg knipset bilder av utsikten og det hele.
Prikkegutt på toppen!! :) Ooo store fjell"geit".
Utsikten begge veier må man ha, her mot Elnesvågen! :)
Og Nico tok det hele med ro. Må si han har blitt flink til å finne roen denne gutten og han la seg ned i lynget og slappet av og koste seg, så lenge jeg var rolig hvertfall. Så startet vi turen nedover. Og som den "må ta med meg alt"-hunden han er så skulle det bare mangle at han fant noe å ta med seg.
Nico i sitt rette element! Snø, prikkegutt og flaske... kan det bli bedre?
Og flasken fikk selvfølgelig lov til å bli med oss HELE veien ned fjellsiden :) Så vi fikk ryddet litt på fjellet og kastet den i søpla.
Halvveis ned fjellsiden fant vi noe RART altså... Nemlig DETTE!
Hvorfor disse julekulene er her vet jeg ikke, rart!

Nå ligger Nico og sover og drømmer! Bjeffer og knurrer i søvnet :) Så han er jo ganske søt da. Men ikke minst han er utslitt... Sykkelturen gikk fint hjem igjen, sliten prikk stakkars. Og sprang innom butikken og Nico LÅ rolig og ventet mens jeg var inne *imponert*. Vanligvis står han og glaaaner på døra fra jeg går inn til jeg kommer ut.

Meg og Nico ca på toppen!! :)

3 kommentarer:

  1. härlig utsikt! :) men usch för ormar! berit blev biten för några år sedan och blev rätt dålig så vi gillar dom inte alls. men hon såg iaf ganska rolig ut. ;) här kan du se: http://www.prickig.se?date=0807140

    SvarSlett
  2. Fin orm du møtte:)Glad det ikke ble bitt:)
    Ser ut som en kjempetur, og for en utsikt:)

    SvarSlett
  3. Såå mange flotte bilder! Men ormer er ikkje fine altså!! :P Nico derimot er veldig veldig fin!! :D

    SvarSlett

Følgere