Nydelige hunder

lørdag 17. september 2011

2 uker igjen nå... Ny hjemmeside!

Jeg har arbeidshelg, det er koslig men samtidig så er jeg jo glad i fri også. Hvertfall når man har hatt en full skoleuke forut helgen. Ja da hadde det vært godt med fri da :) Men jeg liker jobben min, jeg jobber innen tiltak funksjonshemming og syns det er en morsom og givende jobb. Og ikke minst relevant for min utdanning som Vernepleier. Gosh som jeg gleder meg til å bli ferdig utdannet... Våren 2013 blir en bra vår og motivasjonen er stor, det er nemlig planlagt fra min side at det skal komme valp i hus. Min egen hund nr 2 til vår/sommer 2013 og jeg gleder meg allerede. Det blir nok en dalmatiner til, hannhund. Jeg er jo så fornøyd med gutten jeg har nå så hvorfor ikke?

Som overskriften i bloggen sier, 2 uker igjen...
Det er to uker igjen til vi skal debutere i lydighet klasse 2. Jeg er spent samtidig som jeg gruer meg litt, håper at det går bra men det blir nok ganske intensiv trening de neste 2 ukene og prøve å komme meg på hundetrening 2 ganger i uka samtidig slik at vi får trent blant folk og hunder :) Har også planlagt å utnytte en studiedag til å dra inn til sentrum å trene der, i sentrum av Molde hvor det forhåpentligvis er noen folk og dyr ute og tusler...

Så hvordan ligger vi an nå? Tror jeg skal blogge med litt videoer i morgen jeg, trene litt og filme oss i aksjon så dere får sett litt hvordan vi ligger an på de forskjellige øvelsene.

Det har skjedd litt forskjellig den siste uka. Tirsdag tok vi turen til Frei og besøk hos Kennel Shandor ilag med Marie og Ylva. Det er så trivelig, Nico fikk sitte i bilen mens Ylva ble med inn hos oppdretteren sin. Så fikk hilse på flere søte Chinese crested der, se de leke tulling ++ :) Kjempekoslig... Ann Kristin hadde til og med bakt kake som forsåvidt var KJEMPEGOD.

Knipset noen bilder derifra selvsagt:
Marie ilag med Ylvas mamma Ayla
Søteste Pepsi, ja som forsåvidt er fra det kullet jeg var å såg på tidligere i sommer.
Ylva
Umulig å motstå Pepsi <3  
Etterpå var vi en liten halvtime-time på hundetrening, ja altså jeg trente mens andre sosialiserte. Men tror/frykter Nico begynner å komme i pubertet nr 2. Veldig dårlig tidspunkt hvertfall, det er overdrevent syting, ufokusert og dustette hund... Men han fikk hilse på en boxervalp på 4 mnd og da fikk jeg full kontakt og intensivitet etterpå, heldigvis.

I går var vi ute på tur og photoshoot nede på Retiro, badeplassen. Enjoy :)
Nicogutt :)
Han kan å posere denne gutten!

Dette bildet likte jeg ganske godt <3
Gutten med misfarget munn, dog like nydelig :)

Dette ligger an til å komme inn på den nye hjemmesiden!!
Nico vil ønske alle en god helg med mye sprell!

Ellers så har jeg laget meg en ny hjemmeside.... :D :D Yes da! Kjøpt meg domene og greier, veldig fornøyd faktisk.

Her kan dere se, kommenter GJERNE bloggen :D

4 kommentarer:

  1. Jeg synes bloggen din er veldig fin! Nico er jo bare nydelig :)

    SvarSlett
  2. Kjempefine bilder :-D

    Blir spennende med klasse 2! Så utrolig rå som dere var i klasse 1, vil jeg tro det går som en lek! :-)

    SvarSlett
  3. Lykke til med kl II, gleder meg til å høre hvordan det er gått.
    Fine bilder, og nå skal jeg sjekke ut hjemmesiden din:)

    SvarSlett
  4. Takker for tilbakemeldingene :D Artig med kommentarer i bloggen!

    Krysser fingrene for klasse II :D

    SvarSlett

Følgere