Nydelige hunder

mandag 12. september 2011

MH ferdig og den siste tiden

Da har jeg falt av bloggen helt... Men nå har vi hvertfall gjort enda mer spennende :) Sist lørdag (10 sept) gikk jeg MH (mentalbeskrivelse) med Nico og fikk gjennomført denne med en fin protokoll (i mine øyne). Det var gøy og interessant å se å oppleve dette og anbefaler flere å prøve å ta en MH med hunden sin :) Gøy!

MH-protokollen finner dere på hjemmesiden min på en egen side, så det står fritt til å lese. Samtidig så håper jeg å få lagt ut noen videoklipp fra MH'en etterhvert på bloggen her :) Det blir ikke alle momentene da det er mange momenter og videomannen ble sååå opptatt av å se på selv at han filmet bakken og ikke det han skulle. hehe...


Ja, dette blir midlertidig link da jeg slettes ikke er fornøyd med hjemmesiden min og har lyst til å lage meg en ny! Nå har jeg nådd max sideantall på webs.com og orker ikke å betale når jeg ikke er fornøyd med mulighetene og utseende der :) Så da får vi se om det blir ny hjemmeside etterhvert, håper det hvertfall! Da får dere beskjed her på bloggen med link og tanker...

Tja, siden det er lenge siden sist blogg så har det jo skjedd en del. Vi har vært på fjelltur på tusenårsvarden, og vært på bjørnlihaugen og andre turer :) Vært kjekt! Ett par bilder fra tusenårsvarden som foresten er en kjempeflott tur som anbefales. Ikke for hard og lang heller, trivelig med fin utsikt...

Nico på toppen av Tusenårsvarden
Obs obs, her er det fremdeles sau på beite!
Hvilken retning skal vi gå da mamsen?


Utsikt fra toppen og ned mot Molde by!
Og vi avsluttet turen med å ta et bilde med mobilen, jeg bare digger at den har selvutløser slik at jeg kan få tatt bilde av meg og Nico ilag på toppen og ikke bare Nico hele turen lang. Jeg er jo også meg :) Ikke at jeg liker å bli tatt bilde av, jeg hater det virkelig. Som jeg sier, jeg fester meg ikke på film og egner meg best BAK kamera...
Meg og Nico på Tusenårsvarden
Ja, det er dårligere kvalitet på mobilkamera selvsagt, men shit også... Foresten, glemte jo helt at vi også har vært på toppen av Julaksla (det var riktig navn på fjellet tro?). Det er en litt hardere tur, bratt og i skog store deler av turen. Men wow for en utsikt på toppen... Dit må jeg en gang til da jeg ikke tok med kamera.
Meg og Nico på toppen av Julaksla.
Ellers så har jeg fått en ny hundevenn om jeg kan kalle det det. Hvertfall medlem av hundeklubben og det er jo så kjekt å ha hundevenner å snakke med. Jeg babler hull i hodet på de fleste med mitt hundesnakk (stakkars folk) så de i min omkrets setter nok pris på at jeg babler meg ferdig med andre. Vi har gått to turer sammen! Jeg, Nico, Marie og hennes hund Ylva... Som da er en Chinese Crested Powder Puff. Nico som den oversosiale gutten han er piper, syter, trekker i båndet og er som jeg bruker å si... Veldig TEIT på slike ting, men det er vell derfor vi trener på det? Eller unngår å trene på det ettersom det går matmor en SMULE på nervene :) hehe. Matmor hater nemlig alt som heter lyd som pip, ul, syt og bjeff fra hunder... Takler lyden dårlig og har kort lunte. Ja der fikk jeg sagt det, men heldigvis for Nico så syter han ikke i alle situasjoner da hadde jeg nok blitt gal. Han syter om vi går med andre hunder på tur uten å TRENE, og han kan syte om vi står rolig og han kjeder seg. Men så lenge vi trener så går det jo fint fint :) Og testet han på fredag med 40 min på bussplassen i Molde og ikke en lyd fra gutten, ja så da er det ikke så ille... ikke sant? *kremt*

Men tilbake til det. Vi gikk først en tur oppe i nordbyen der det er veldig fine turløyper og mot moldevatnet :) Ylva er bare så skjønn og jeg må si at jeg er litt fortapt i rasen... Som sikkert ikke er egnet for meg med mine bruksinteresser. Koslig tur hvor vi snakket ivei om hund og alt mulig. Dagen etter på retiro en tur og ute på plena, så jeg fikk fotografert søte Ylva litt så her kommer et lite fotorush!!

YLVA!!
Ylva sitter å ser på hund og eier som passerer på gangveien

I farta med leke som ble kastet igjen og igjen...
Festet blikk på byttet!
Supersøte Ylva
Det får være nok bildespam for denne gangen, forhåpentligvis får jeg mulighet til å fotografere Ylva igjen så dere skal nok få nok bilder å se på av søteste Ylvapia :) Ja, hun har teipa ører for at de skal bli pene ståører som voksen. Ører har det med å være på villspor rundt tannfelling, og det er vell akkurat der Ylva er... Tannfelling! Så dette blir nok fine ører når de får festet seg.

Ellers så nærmer vinteren seg med stormskritt og jeg syntes det var kaldt ute på plena i morges... Nico har vinterdekken fra Hurtta i rødt. Kjempefornøyd, men han blir fremdeles kalt på ben og mage. Og vi går turer i skog og mark i dypsnø så skulle jeg hatt noe mer heldekkende tro? Snuser litt på Hurtta vinterdress? Meen, nesh... harry på store hunder syns jeg :) Kan være pengene mine brenner i lomma ettersom jeg fikk lønn i dag.

Da avslutter jeg denne bloggen... Forhåpentligvis klarer jeg å blogge litt mer jevnt fremover nå som konkurranse i LP klasse 2 nærmer seg :)

Dere kan foresten lese mer om Ylva og hennes hverdag på

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere