Nydelige hunder

tirsdag 13. september 2011

Hundeutstyr og hundetrening

Da har jeg fått lønn, og 15 sept kommer stipendet inn på konto også. Så selvsagt brenner mine penger nok en gang i lomma. Det er så mye jeg har lyst på, men så slår fornuften heldigvis inn hvor jeg sier "Trenger jeg det?". Men jeg vingler frem og tilbake hele veien.

Det første jeg tenker på er regndekken til Nico, grunnen er at jeg vil unngå misfarget pels på Nico. Misfarget pels er noe herk, det går ikke bort for fem flate øre og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre for å få pelsen hans kritthvit igjen. Nico er misfarget på hele halsen og under underkjeven så å si, du ser rød/rust-skjer når du ser han i lyset. Samtidig har han en flekk på låret, en brunaktig stygg flekk... Som jeg vil ha bort! Jeg dusjet Nico på søndag, da var han ganske grå pga busstur fredag og søndag, man blir skitten og full av sand når man ligger på gulvet i bussen. Så en velfortjent dusj. Jeg skrubbet han både på halsen og flekken på låret, men syns ikke det ble særlig bedre jeg. Flekken på låret er der for å bli, noe så irriterende...

Jeg har shanpoen White on White fra Chris Christensen
Jeg liker shampooen, den gir god myk og glatt pels og lukter ganske godt. Men når den ikke får fjerna misfarginga bedre enn en hvilken som helst annen shampo så vet jeg ikke om den er verdt pengene... Men jeg kan kanskje prøve å vaske han oftere med white on white og la shampoen være i pelsen litt lengre? Spesiellt rundt halsen og på låret?

Men tilbake til saken... Jeg lurer på om jeg skulle hatt noe mer varme klær til Nico, og fant denne morsomme saken i går.
"Hurtta Lifeguard polarvest"
Den varmer brystkassa, ligger inntil "huden" og beskytter mot forfrysninger og oppriping av brystkassa. Så kan jo være en fin ting til Nico? Til aktive turer hvor vinterdekkenet blir for varmt? Eller til å ha under vinterdekkenet for ekstra varme? :) Nico må sikkert ha størrelse XL, men skal selvsagt måle brystomkretsen hans først... Men spørsmålet blir jo om han blir for brei/kraftig i bryst? Har vært borti dette på andre "jakker" at man ikke får glidelåsen helt igjen... Og det blir jo dumt da, et klesplagg som Nico sprenger?

Men jeg har også lyst på "Hurrta pro jakke", og er den bedre enn polarvesten? Den beskytter jo armhuler og slikt? Men vil dem hemme bevegelsen mer?
Der er bilde, liker den der altså. Rød og lekker med hals. Tror kanskje den vil passe bedre til Nico i vinterkulden? Men så kommer dette med Nico og hans brystkasse igjen da. Han må ha størrelse 65 da han er ca 63cm i ryggen... Han har 65 i hurttadekkenet også.

Det ultimate for Nico må vell være "Hurtta pro vinterdress" men for å være ærlig så syns jeg dresser ser litt harry ut på store hunder. Det er sikkert bare uvant for meg å se, men jeg syns det ser en smule harry ut. Mens små hunder passer bedre i slike dresser...
 Men denne vil varme og beskytte Nicos mår, buk, armhuler, hals og fremben... Og den er rød som Nico passer så godt i. Men nja, usikker på denne. Skulle nesten sett Nico i et slikt dekken i første omgang før jeg kjøper et, kanskje jeg syns det sitter stygt på han? Eller kanskje han blir seende harry ut, så neesh... Jakke går fint, men heldress... Hmm!

Nei foreløbig tror jeg det skal holde å bestille meg lakseolje fra handlers, selv om jeg er usikker på om lakseoljen har hjulpet i noen grad. Men jeg tørr liksom ikke slutte å se om det blir forandringer... Samtidig har han begynnt på Royal Canin Dalmatian Adult, men jeg vurderer sterkt å prøve å sette Nico over på Hill's science plan. Jeg må virkelig i tenkeboksen med tanke på for... Jeg vil også prøve å fore han halvt med v&h, men først må jeg få plass i fryseren, så spørs det om jeg kjøper 5kg pølser. 2 pølser i mnd skal holde om han får 300gram pr dag med vom...

Senere i dag skal jeg og Nico til Rensvik på hundetrening... Altså om jeg får lånt meg bil sådan! Skal kjøre ut til Marie og sitte på med Marie (hun som har CCPP Ylva) til Rensvik. Må huske å ta med kamera om jeg kommer meg ivei. Har veldig lyst :)

Her er bilde Marie tok av Nico da vi var på tur forrige uke...
Fineste Nico <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere