Nydelige hunder

onsdag 1. september 2010

Trondheim hundefestival

Vi var på trondheim hundefestival 2010 for å stille for første gang på valpeshow. Veldig spennende både for eier og hund :)

Vi reiste ilag jeg, Nico og Ingrid med Aaroh (boxer) på fredag etter skolen. Var fremme på støren i halv 8 tiden på fredag. Vi satt å slappet av en GOD stund før Anette med Kokos (Staffe) og Silje med Aaroh (JTR) kom til hytta. Vi koste oss godt før vi tok kvelden.

Lørdag stod vi opp 06:30! GRØSS og gru så tidlig syntes både vi og hundene. Vi offet oss ut døra og for å ordne oss. Det var ikke akkurat høy temperatur på støren, tåke og kjørlig. Men fikk etterhvert litt varme i oss. Jeg var til pers i ringen først og gruet meg litt. Såg for meg kenguruNico i ringen og mer til. Men var ikke så veldig nervøs som jeg forventet.
Nico sprang som bare det, kjempebra! Ikke noe hopp og sprett :D Gjorde virkelig matmor stolt! Og vi ble BIR valp (som eneste valp i vår rase) og videre til gruppa.
Ingrid med Aaroh gjorde det også bra med BIR (også eneste valp) og begge var fornøyde og spent på hvordan det skulle gå i gruppa.
Anette og Silje gjorde det også bra, men ble andreplass i deres rase. Men ikke dårlig det!

Så til gruppa:) Ingrid og Aaroh gjorde det bra, BIG 3!!! Så sprang jeg og Nico etterpå og ble BIG 2! KJEMPEFORNØYD:D Og kan si vi fikk smaken på utstillingslivet...

Kom også i snakk med mye dalmatinerfolk gjennom dagen og det var kjempetrivelig med skryt fra mange kanter :)) Til og med fra dalmatinerklubben!

Vi koste oss hos Ingrids svigers på kvelden før vi tok en tidlig kveld!

Søndag opp til samme tid, og liketrøtt. Frøs da også og syntes det var grusomt kaldt :) hehe! Drog på utstillinga med godt mot.
Jeg og Nico fikk bra kritikk, men ikke BIR desverre. Teit dommer har jeg lyst til å si, men slik er utstillingslivet. Trekket var pga Nicos hjørnetenner nede, men han er jo bare 5 mnd så litt strengt å holde igjen BIR på eneste valp slik. Men greit nok, viktigste er en positiv opplevelse jevnt over :)
Ingrid og Aaroh ble nok en gang BIR, men plasserte seg desverre ikke i gruppa i dag. Men vi er fornøyde med en koslig og lærerik helg og gleder oss allerede til neste utstilling.

Neste utstilling er i Batnfjord 4 september :D Ønsk oss lykke til!!

Springer i ringen:)

Nydeligste gutten FØR vi skulle inn!


Stolt matmor dag 1 :)


Stolt matmor dag 2! Friste med GRESS av alle ting?!


Bra fornøyd etter en artig helg!

2 kommentarer:

  1. Grattis med bra resultat, ble jo vel et par finfine slufser på dere da? :D

    Ååå, du må jo legge ut noen bilder av knøttet! Alltid spennende å se den kommende konkurrenten ;)

    SvarSlett
  2. Heisann :)
    Ja, ble et par slufser da ja, og en liten statuett av noe slag. Hehe:)
    Skal legge til et par bilder nå jeg tenker jeg, så du får se!!

    Veldig nydelig dalmis du har:D

    SvarSlett

Følgere