Nydelige hunder

søndag 2. mai 2010

Første møte med valpene!

Lørdag 1. Mai var det endelig på tide med et møte med oppdretter igjen! Valpene er 4 uker og var ganske så aktive av seg, vi ble mottatt av en koslig oppdretter og en kjempeglad valpemor og ble ledet inn i valperommet. Der tumlet 9 prikkete valper rundt i forskjellig farge og vi ble ganske så betatt med en gang. De 4 hannvalpene var nesten ikke til å skille fra hverandre, men det var selvsagt et par som skilte seg ut. Det var også en nydelig tispe der (leverfarget) som tok oss alle med sjarm, hun var frempå og tøff, skikkelig råtass! Hun er enda ledig og en nydelig hund...

Vi satt flere timer og snakket med oppdretter og såg på alle valpene, vi fikk være med å se foring av valpene og de spiste kjempebra! Etterpå skled de rundt i matfatet og koste seg stort. De bet i sko og skolisser, bukseben og fingrer. De kan allerede og gå på do på avisene utenfor selve valpekassen.

Vi skulle ikke forelske oss i en valp, da oppdretter ikke ville at jeg skulle bli skuffet om det ikke ble akkurat den valpen jeg forelsket meg i som ble min! Så jeg forelsket meg i alle, og jeg kommer nok til å få en hund som passer meg bra og jeg blir glad i den uansett.

Vi tok noen bilder, noen har jeg lagt inn! Men ikke alle. Men deler 3 stk her...

Den ene hannvalpen tumlet rudt akkurat i det vi knipset bilde!


Hannvalp! :)


Her er den ledige tispevalpen! Skjønnheten selv, og virkelig frempå.

1 kommentar:

  1. Nydelige hunder :D
    Gratulerer med rasevalg, aldri en kjedelig dag heretter! Hvor er valpen fra?
    (har dalmatiner selv skjønner du)

    SvarSlett

Følgere