Nydelige hunder

tirsdag 8. juni 2010

Ut på "tur"!

I dag tok vi kjøreturen opp i aurdalen, på hytta. Der er det en elv som jeg tenkte Nico og Bronto kunne bade seg litt i. Eller hvertfall Bronto som liker å bade...

Vi durte oppover og nok en gang gikk bilturen bra, slapp begge hundene ut av bilen. Bronto durte ivei mot elva mens Nico holdt følge med meg. Han måtte vasse gjennom grunt vann først, og selv om Nico ikke var helt enig så kom han til slutt. Det var så vidt han ble våt på potene der, så såpass må han tåle ;)

Bronto vasset rundt på dypt vann og travet rundt på de forskjellige "øyene" som var avskilt med vann. Nico sprang rundt og tullet, spiste gress, prøvesmakte vannet og prøvde å gå bittelitt ut i vannet. Men bade hadde han ikke lyst til... Plutselig helt ut av det blå sprang han seg til fart og spurtet ut i elva, han SKULLE over dit Bronto var! Men virker som det hele var dypere enn han trodde så det ble bråsnuing (selv om han var NESTEN helt over) og spurting tilbake til meg... Svømme? Nei, det hadde han ikke planer om!!

Får håpe han blir tryggere på vann utover sommeren. Får ta oss noen regelmessige turer ilag med Bronto så blir nok fristelsen for stor etterhvert tenker jeg.

Her er bilder av da Nico tok sprangfart ut i vannet for da å ombestemme seg!!

Jøss her var det dypt!!

FYSJ, jeg snur altså!

Endelig tilbake på land!

Heisann Bronto!!! Skal vi leke?

1 kommentar:

  1. Åh så koselig! Du er heldig som har en hund som liker å bade, for det har ikke jeg... :p
    Nico blir sikkert like glad i å bade som Bronto! Skikkelig fine begge to :)

    -Lene, Rambo og Chevy

    SvarSlett

Følgere