Nydelige hunder

tirsdag 19. april 2011

Gårsdagens sprell!

I går ble det nok en tur ut for meg og Nico, her skal det trenes fremover mot sunndal. Så på planen stod en tur først, så utstillingstrening senere på dagen...

På turen så var Nico villmann, suste rundt. Høyt og lavt! :) Virkelig fart og spenningdagen... Han greide blandt annet å skremme livet av matmor ved å springe etter en flokk gås mens matmor stod igjen å ropte seg HES. Den hendelsen snakker vi ikke mer om da det var mye sinne, redsel og vræææling og en lykkelig jagehund *riste på hodet*

Her er bildene fra turen:

Nico lukter på herlige vårblomster, hvitveis!
Kjenner at både jeg og Nico er klar for sommeren nå! :)
Matmor vil gjerne ha posering, men jeg syns det er litt drygt å sitte slik og posere for noen bilder og en tørrforkule? Men hva gjør man ikke for sin eier.
Det er bare SÅÅÅÅÅ kjedelig å sitte her! Kan jeg springe snart nå?

Så fant vi en dam, og etter at Nico hadde drukket en stund kastet jeg like gjerne noen godbiter nedi, som selvfølgelig sank til bunns. Det var ingen dyp dam, men dette var litt hodebry for gutten! :)
Nico lokaliserer godbiten under vannflata!
Og prøvde å GRAVE godbiten frem fra vannet. Han skal jo ha premie for tenkingen sin da ;)
Så dytter vi snuta under, blåser bobler og prøver å nå tak i den lekre godisen som han VET ligger der.
Skal ha deeeeen.
Ble noen stilige bilder der han måtte spytte ut vannet som samlet seg, men ingen godbit...
"Slutt å flire!"
Nytt forsøk på dykking!
Vil tro han har gitt opp her, han fikk tak i èn godbit av sikkert 10 som jeg kastet ned i dammen... :) noe våt ble han jo, munnen full av vann...
Han er hvertfall ikke tørst lengre!
Er man på tur med hvit hund så må man jo bare regne med at hele hunden er sort :) Gjørme og andre herligheter dukker frem fra snøen og nico skal selvfølgelig trampe midt i det hele.
Og som den morsomme hunden han er finner han ALLTID noe å leke med! Jeg vet aldri hva han drar frem fra buskene og det har vært alt fra sko, leiebånd til hest, kobbel til hund, votter, hansker, sure sokker og hans siste funn i går
En IMSDAL flaske :) Denne kunne jo vært fin reklame for Imsdal?
Han var så stolt, raste rundt med flaska si. Hit og dit, tygde og slang den rundt... Suste mellom trærne og var litt smågal! Akkurat slik han bruker å være.
Noen lekre lårmuskler sier ikke matmor nei til!
"flaske, gi deg da!"
"koooom her nå din rakker!"
Så sa matmor at det jammen var på tide med litt mer posering, så flasken måtte få ligge i fred litt å hvile seg. hva nå det vil si?
"kan jeg få ta flasken snart nå?"
Så var Crazydog løs igjen og villspringingen fortsatte :D
Tunga beint i munnen nå!!
Så vil jeg gjerne avslutte med bildene fra utstillingstreninga. Det var ikke mange! Og vi prøvde schæferoppstilling, noe jeg ikke vil si var noe suksess i heletatt. Poenget med schæferoppstillingen var å rette ut overlinjen/krumryggen som Nico av og til lager. Om det fungerte? nja, kanskje ikke... Men kan jo dele de mislykkede bildene likevel :)
Vanlig oppstilling, krum rygg.
Schæææfer
Nei, kan ikke si det ble bedre, men ryggen er vell rettere? :P

God Påske ;D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere