Nydelige hunder

tirsdag 5. april 2011

Nico har blitt 1 år

2 april ble Nicogutten min 1 år :) Han begynner jammen å bli voksen denne gutten, tiden har gått aaalt for fort og jeg savner absolutt valpetiden!

Vi trener fremdeles lydighet, går turer og mer skøy! Jeg skal melde på LP klasse 1 igjen på NKK trondheim tenker jeg :) Nå skal det konkurreres vettu! Så det er bare å trene trene videre, noen klasse 2 øvelser og pirke på klasse 1 øvelsene... Målet for neste konkurranse er å slå meg selv fra forrige konkurranse, høyere poengsum. Og konkurransetrening ikke minst.

Nå begynner det å gå mot vår her, så vi gleder oss for fullt mot sommeren. Regn er jo ikke akkurat gøy heller da, men helt ok i følge Nico. Hvertfall så lenge man er i bevegelse og har det gøy.

I dag drog vi for å møte en Border Collie tispe på 2-3 år, gikk nedover. Slapp hundene løse og kan ikke si at det gikk sånn superbra. BC'en var ikke akkurat i det lekne humøret, heller i det snerpette humøret vil jeg si. Så ble snapp, flekking av tenner og knurring. Nico bykset rundt i ring og inviterte til lek, men det var IKKE BC-damen enig i. Så vi trente litt triks og utgangsstilling i stede og jeg føler Nico nå er enkel å få kontakt med selv om vi er blandt andre hunder. Spørs om jeg ikke skal ta meg en tur på hundetrening i morgen? *hmm*

Turen gikk videre til Retiro, badeplassen. Og Nico løp løs, badet og vi tok litt bilder av den fotogene hunden min :) Det var opphold og fint hele tiden vi var ute. Så kom det en bekjent fra hundeklubben med sin flatcoattispe(Chilli), så endelig fikk Nico en likesinnet venn. Dog var han jo litt for pågående på tispa, grahunden!! Men gikk jo greit :) De raste rundt hit og dit og lekte seg. Så gikk vi rett hjem og kastet Nico i dusjen, nå ligger det en utslitt og godt luktende hund her i sofaen ved meg :) Mmmmm, lukter godt!
Ellers så er vi kommet til røytetiden! La ifra meg en hel Nico på plena i dag, og så en hel Nico i badekaret og på hundebørsten.... *puh* Gleder meg til røytetiden er ferdig!

Så kom tanken. Er dalmatiner rasen for meg? Jeg syns Nico har blitt så rooolig, mye roligere når vi trener LP også. Og jeg liker virkelig at hunden er skikkelig energisk når jeg trener... Spørs om dette er en fase han skal gjennom eller hva det er? Jeg er ikke sikker på om jeg liker det, JA jeg liker at hunden har en avknapp inne. Men litt mer hund ute hadde ikke vært å fordra :) Men desverre har jeg låst meg fast på rasen, jeg finner ikke en rase jeg heller vil ha enn dalmatiner...

Her er bilder fra dagens strabaser:


Så noen bilder fra turen og da vi møtte Chilli!
Bukker!
Verdens tøffeste isoporklosse fant vi på stranda!
Go crazy!

Klikk på bildene for å gjøre de store! :)

Enjoy :) Dagens bilderas! Nå sitter Nico og skuler mot viduet, det regner MYE ute og han er ikke helt fornøyd med at viduet står på vidt gap...
Goood natt :D

1 kommentar:

  1. Fine, og koslige bilder:)
    Stå på og lykke til med neste konkurranse, kanskje vi engang kommer dit:)

    SvarSlett

Følgere