Nydelige hunder

mandag 25. april 2011

Oppstilling og trav

I dag slo jeg til og trente litt utstilling med Nico. Det er trossalt 1 uke knapt til utstillingen på Sunndal. Vi løper og stille opp, øver på fristilling. Uten at jeg syns det blir særlig bra egentlig. Det blir liksom greit nok, han viser seg bedre når han fristiller. Da går han frem og logrer bra :) En god holdning! Men av og til så stiller han seg skjevt, han overstrekker seg delux og han står ujevnt med frembena. Jeg får lyst til å stille han opp manuelt, men da viser han seg ikke så bra igjen. Han står kanskje litt bedre, MEN han slutter å logre og det er vanskelig å få frem logringen når jeg stiller han opp selv. Jeg vil gjerne ha han stolt og logrende i ringen :) Så da må vi nok bare prøve å fristille!

Her er bildene fra oppstillingen i dag. Skal ut å trene en gang til på oppstillingen av Nico, da skal jeg filme så kan dere gjerne kommentere hvordan det ser ut. Tips og triks tas imot med takk :)

Er han litt for understilt her?
Samtidig som han krummer ryggen...
Så slo jeg til å overstilte hele bikkja *ler* Liksom som det var bedre, men ryggen er hvertfall ikke krummet lengre.
Så sprang vi noen runder på plena...
Jaja, det var dagens økt så langt hvertfall :)
Jeg legger inn et par klipp av oppstillingen etterpå på dette innlegget, så kan dere si hva dere tenker der. Jeg er jo ekspert på å lokke han for mye eller for lite frem.

Ja, så for et par uker siden så skulle jeg prøve å stille han litt mer schæfer? Vell, vil ikke si det var særlig vellykket heller. Men jeg vet ikke hva jeg skal se etter da :) Her er resultatet av mitt schæferforsøk.
Her er en film av Nico som traver i sakte film, men jeg syns ikke jeg får han opp i nok tempo egentlig? Eller hva tenker dere? Mr krumrygg!

Da kommer filmen med oppstilling, først fristilling, så en trav, og en manuell oppstilling og en triks på slutten :D
For å beskrive hva JEG egentlig gjør på videoen...
 Jeg sprang en runde mellom hver oppstilling for å liksom få en feeling av utstilling.
Så rygger jeg litt sier stå (sjekker at bakbena står likt), så "lokker"/drar jeg frem frambena. Sier "stå/bli" og står litt unna og belønner med jevne mellomrom samtidig som jeg sier "stå eller bli". Så når jeg står der så høres det slik ut "Flink gutt, bra, flink... Stå, bli, fliiink!" Smile

Et par ganger tar han et ekstra steg med bakbenet da sier jeg "Rygg" og han tar foten tilbake et eller et par steg...

På videoen så stiller jeg han opp manuelt en gang også... Og da får jeg ett problem som jeg syns er viktig! Jeg får han ikke til å logre :-/ Føler han ikke viser seg like bra når han stilles manuelt, så på videoen så ser dere liksom mitt forsøk på å lokke frem logring Razz hehe!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere