Nydelige hunder

onsdag 27. april 2011

Ulykkeshunden.

Må bare innse at jeg har en hund med mye fart og spenning og derav er flink til å skade seg. Nico er 1 år og vi har behandlet 3 potekutt ca, noen småskrammer og nå i går klarte han å kutte seg småstygt opp på venstre fremben. Såret er litt dypt, 3cm langt kanskje. Baksiden av fremfoten ved den puta som er litt opp på foten, rett under denne puta har han klart å kutte seg opp. Ikke vet jeg hvordan heller :) Han halter ikke, jeg har ikke sett noe blod, jeg merket såret tilfeldig i gårkveld etter tur da han lå å sov på fanget med bena i været.

Man kan si jeg begynner å bli lei av sårstell på hund nå, og håper også dette går over raskt :) Viktigst av alt å unngå infeksjon i såret!

I går spylte jeg såret først med pyrisept, før jeg tok grønnsåpevann og vasket såret godt.

Her er bilde av såret før vask/rens:
Det såg ikke særlig ut, det vesker en del sårveske ut av det. Men vesken er blank, så tror det går ganske bra.
Her er bilde etter rens i går:
 Det ser jo ikke særlig ut der heller, men det ser rent ut hvertfall. Litt sårveske kommer ut.

I dag skal jeg på skolen, Nico ser ikke ut til å bry seg med såret heldigvis. Etter skolen skal jeg innom apoteket å se om jeg finner bacimysinpulver å bruke på såret, samtidig skal jeg innom butikken å kjøpe grønnsåpe for å bruke som rens til såret. Skal rense såret ca 2 ganger daglig. Det er viktig at det er rent og tørt og at det får være i fred, sår trenger luft for å gro raskest mulig. Så håper det går bra :) Til helgen skal vi til sunndal på utstilling, og det er også derfor viktig at såret gror mest mulig og holder seg fri fra infeksjoner og smuss. Og at Nico ikke er halt eller noe. Om det ser ut som det blir værre på noen måte så drar jeg til veterinæren :) Men tror vi skal klare å holde dette bra!

Ja, slik er det hvertfall å ha ulykkesfugl. Han er veldig klønette og kanskje ikke så rart med den farten han suser rundt i. Men må si at i går var det en ganske rolig tur og jeg aner IKKE hva han har skadet seg på.
Krysser fingrene for at det gror raskt!! :)
                                                       

1 kommentar:

Følgere