Nydelige hunder

onsdag 13. april 2011

Utstillingstrening søndag 10 april

I går var vi på utstillingstrening Smile Det var jo ganske gøy og Bjørn Stene var "dommer" og læremester for anledningen. Vi sprang alle hundene rundt først, så en og en hund med tilbakemelding. Nico var ikke helt i tipp topp form da virket det som, han var liksom litt daff og distre? Så vet ikke hva som feilet han jeg.

Kritikken var jo så som så da Smile Han står pent, men når han sprang opp og ned så fikk vi høre at han var løs foran og trang bak, så det var jo ikke akkurat den tilbakemeldingen jeg ville høre da. Men likevell må jeg si at han har vokst og begynt å lagt seg ut litt? eller? Smile ja, jeg har hvertfall sagt det til meg selv i hodet mitt.

Så etter treningen gikk vi en tur med hundene løse Smile To boxerhannhunder og to boxertisper... Og nico da! Det gikk jo fint, Nico forelska seg i en boxertispe så han var jo virkelig en storsjarmør. Han fotfulgte tispa hele turen og sleika henne i øret, på hodet, på snuten og på ryggen Smile Ingen jokking! Var nok kanskje litt stressende for han, men men...

På slutten av turen så small de to boxerhannhundene sammen :-/ Det var lite trivelig opplevelse og hunden til venninna mi fikk seg en støkk. Han fikk noen pungteringssår, men det går nok bra Smile Antibiotika og rensing, slik at det ikke blir noe infeksjon...

Når vi kom hjem så var jo Nico kjempesliten! Jeg drog på trening kl 13 og var hjemme 18.30 så det har vært en laaang dag for gutten min Smile Men han er jo så god også! kosemose... Så merket jeg at han hadde fått ett kutt i ene bakpoten silent Æsj, såg litt dypt ut også. Men i og med at jeg bestilte potesokker fra canis som ble sendt sist torsdag så regnet jeg med at de kom i dag, men NEI DA! Ingen pakke i posten i dag. Nico blødde litt fra såret etter morgenluftingen, men kuttet ser rødt og rent ut Smile

Vi skal på utstillingstrening i kveld så må finne en løsning, noe plaster/bandasje, sokk og sportstape skal nok gjøre susen tenker jeg Smile Vil jo helst unngå smuss inn i såret og at han river det opp noe mer...

Noen bilder fra treningen i går Smile Har ikke redigert bildene fra turen enda, men de kommer etterhvert!

Boxertispa Bodil, denne var jo Nico helt forelska i.
Ingrid stiller Aaroh, tips fra Bjørn Stene.
 Godeste Aaroh. Som faktisk blir 1 år i dag 13 april. Hipp hipp HURRA!!!
Dere ser Nico KJEDET seg...
 Bodil
 Boxertispa Wilma, mørk brindler.
 Bodil har veldig fin og muskuløs kropp.
 Det var en trivelig trening og vi tok en ny utstillingstrening på mandagen. Det var også gøy, lite tilbakemeldinger. Min unghund er da tydeligvis unghund så han er da litt løs i front og trang bak, så vi krysser fingrene for at det fikser seg raskt :) For å få fokuset på noe positivt, han er hvertfall flink til å stå og til å vise tenner!! Så nå blir det litt hardtrening fremover med sele og tur i terreng, her skal det strammes opp. Så vi syklet 4.5km i dag, med Nico ganske løst ;) Stjerna mi!

2 kommentarer:

  1. Wilma? Min som heter det. Tror den mørke tipsa heter Vierma eller no sånt ;)

    Pia

    SvarSlett
  2. hehe. det kan hende :) I hodet mitt ble det Wilma *ler*

    SvarSlett

Følgere