Nydelige hunder

onsdag 27. april 2011

Vårdag ved stranden

Kom hjem fra skolen 17 i dag, noe som var senere enn planlagt og Nico var litt turbo :) Hadde vært innom apoteket og handlet inn pyriseptsalve, kompress og bandasje. Første jeg gjorde var å skylle og smøre inn såret med pyriseptsalve, så kompress og bandasje og deretter potesokk over der igjen.

Siden det var sol og fint vært, og jeg har en hund som skal ta det litt rolig så ruslet vi ned til strandkanten :) Det tar bare 5 minutter å gå, saltvann er bra og rensende for sår og Nico har selvsagt ikke skjønt at potesokk IKKE skal vasses med. Så han vasset rolig rundt i vannet og slappet av, spiste litt tang som sikkert bare er sunt? Og tok det hele ganske med ro egentlig. Akkurat slik jeg hadde håpet på.
Jeg slo meg ned på en stein, tok frem kamera og satt og knipset litt hit og dit, en del Nico som vanlig. Men hver onsdag er det en haug seilbåder på sjøen så det var jo noe å ta bilder av også da, ikke bare Nico.

Mange fine båter som koser seg i solen!
En måse må man også fotografere!!
Litt lang avstand da, men var ikke så ille?
Tangspiserhunden koser seg med å... spise TANG!
Og disse fordømra potesokkene? nei, de var noe herk!!
Det rare er jo at han ikke la merke til potesokkene før han hadde gått med dem 1 time :P
Blæh, alt dette vannet! Salt? jepp!
Så laget disse båtene slik bølger vet dere, og de var plutselig kjempeskumle.
"Hjelp, vannet tar meg!" Og det å se på vannet som sin fiende? ja, det er nyttig!
Vell tok uansett ikke lang tid før alt som het bølger ble glemt.
Og hva klarer gutten neste? Joda, han satt fast TANG mellom tenna... Da måtte jeg bare flire! Høyt og lenge!
Så tok jeg hunden ut av fokus for en stund og skulle prøve noen nye sprell, nettopp stein og vann... Og kamera! Her er resultatene.
Så tilbake til litt hund da, det er liksom hovudfokuset her.
Og sannelig fløy det ikke et fly forbi også på slutten av turen.
Alt i alt en kjempetrivelig og rolig tur for oss i dag. God varme og vindstille... Herlig! :)
Og en video til slutt, Nico lærte seg 8-tall i dag!!

3 kommentarer:

  1. åh så härliga bilder! vi roade oss också med att kasta stenar i vatten igår, bilder kommer nog i våran blogg idag kanske... :)

    SvarSlett
  2. jag har en canon 7d. nej jag har inte gjort något speciellt med bilden, den blev sån. fint motiv bara. :)

    SvarSlett
  3. Fine bilder, og dumme dumme potesokk, fliiir:)

    SvarSlett

Følgere